Lugnet efter stormen

Jaha, så var man där igen. Ensam med varandra. Uttråkade. Slutkörda. Utelämnade till en enda människa OCH staden som alltid ligger på tutan. Fysatan, här borta rullar det på kan vi meddela. Inte en lugn sekund att tillägna sig själv. Gasen i botten över mållinjen är det som alltid har gällt, det enda värdiga.  I fredags flög de hem och i fredags slog det oss -2.5 vecka kvar. Vad hände? Vi har sett över våra behov av att behöva uppleva mer och se fler konstiga turistbyggnader, we´re done! Vi känner alltså inte för att (försöka) packa ner allt i de små väskorna en gång till. Vi blir kvar på samma ställe tiden ut, New York, sorry men vi stannar ett bra tag till.

Sedan ensamheten infann sig har vi betat av endel måsten i stan, mitt i skitvädret. Som för övrigt ser ut att hålla i sig. Inte helt oväntat. Empire, kalle-anka-hus, liberary, grand central station, rockafeller, bla bla bla. Vi delger er lite schyssta turistbilder att titta på medans jag räknar skorna som ligger på en hög i hallen. Mamma, tro inte det är mitt sunda förnuft som sätter stopp för mer inhandling, det är den förjäkliga platsbristen som tar bragdguldet. Men de fem tio par skorna har hedersplats i handbagaget, tro mig.
Turisthus var det. Varsego.






 
 


Kommentarer
Postat av: Karin Harrysson

Helloooo girls, hoppas ni har de fiiiint i New York, jag är väldans avund på er :) Om ni inte redan provat red lobster restaurang så kan jag rekomendera de, macidonken fast ändå inte :) Trevlig läsning här på bloggen, vilken resa ni gjort :) kram Karin H

2011-05-24 @ 19:28:04
Postat av: Juicephine

Hoj brudar!

Ser ju heeeelt fantastiskt ut det där!! Själv sitter jag i Franska alperna och göttar mig:) Rock on tiden ut!!

2011-05-26 @ 17:34:43
Postat av: Willie

Det ser ut som ni har det väldigt trevligt. Kul att ni bloggar om allt ni varit med om.

2011-05-28 @ 00:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0